novinrahro

novinrahro

novinrahro

novinrahro

  • ۰
  • ۰

درب ضد سرقت از کشور ایتالیا آغاز شده و پس از 5 سال تولید به کشور ترکیه منتقل شده است. در کشور ترکیه ابتدا کارگاه های کنتور و دامپر سازی اقدام به تولید درب ضد سرقت نموده اند و درب های ضد سرقت تک قفل تولید می کردند و پس از آن شرکت کاله اقدام به تولید قفل های درب ضد سرقت ترک نمود. این شرکتها درب هایی با دو قفل جدید ضد سرقت کاله تولید نموده اند با پیشرفت این صنعت در کشور ترکیه کم کم شرکتهای تولید رویه درب ضد سرقت ترک نیز بوجود آمدند که این سری از شرکتها فقط به تولید رویه درب اقدام کردند و در این زمینه مشهور شدند. در حاضر صنعت درب ضد سرقت به بخش های مختلف تقسیم بندی شده است.

درب ضد سرقت از کشور ایتالیا آغاز شده و پس از 5 سال تولید به کشور ترکیه منتقل شده است. در کشور ترکیه ابتدا کارگاه های کنتور و دامپر سازی اقدام به تولید درب ضد سرقت نموده اند و درب های ضد سرقت تک قفل تولید می کردند و پس از آن شرکت کاله اقدام به تولید قفل های درب ضد سرقت ترک نمود. این شرکتها درب هایی با دو قفل جدید ضد سرقت کاله تولید نموده اند با پیشرفت این صنعت در کشور ترکیه کم کم شرکتهای تولید رویه درب ضد سرقت ترک نیز بوجود آمدند که این سری از شرکتها فقط به تولید رویه درب اقدام کردند و در این زمینه مشهور شدند. در حاضر صنعت درب ضد سرقت به بخش های مختلف تقسیم بندی شده است.

یک بخش دیگر در این صنعت تولید کنندگان یراق آلات درب ضد سرقت می باشد که آن ها نیز پس از این تحولات در این صنعت پدیدار شدند و هم اکنون به طور مستقیم حداقل یک میلیون نفر در کشور ترکیه در این صنف مشغول می باشند.

تاریخچه درب ضد سرقت در ایران :
درب ضد سرقت امروزه یکی از پرفروش ترین کالاها در سطح جهانی می باشد و این کالا چند سالی است که توانسته در بازار ایران جای خود را پیدا کرده و مورد استفاده مردم جامعه قرار گیرد. اولین درب ضد سرقت که وارد بازار ایران شد توانست تحول عظیمی در صنعت ساخت درب در ایران ایجاد کند و با توجه به این نکته که در آن سالها بازار مسکن رونق قابل توجهی داشت توانست خود املاک سازان را متقاعد نماید تا به جای استفاده از درب معمولی از درب ضد سرقت استفاده نمایند.

اجزا درب ضد سرقت
در داخل درب ضد سرقت دو نوع متریال قرار دارد و قطعات و لوازم و یراق آلات مختلفی در ساختار آن استفاده شده اند تا در نهایت به یک ساختار امن برسد، یکی پلی اورتان که همان یونولیت نسوز خودمان است و دیگری بتن که باعث ایستایی و مقاومت بیشتر و وزن درب هم بسیار سنگین می شود.

از جمله مهمترین بخش های تشکیل دهنده یک درب سرقت یراق آلات و لوازم جانبی آن می باشد که نقش بسیار مهمی را در کارکرد درب ایفا می کنند و بدون آنها درب ضد سرقت معنایی ندارد.

1- چهارچوب
یکی از مهمترین بخش هایی است که می تواند مقاومت درب ضد سرقت را تعیین کند، هر چه قدر که چهارچوب اصولی تر پیاده سازی شود امکان این وجود دارد که درب ایستاتر باشد و اندازه چهارچوب هم باید استاندارد باشد تا بتوان هر نوع دربی را در آن نصب کرد چون طول، عرض و ارتفاع اغلب چهارچوب ها مشخص و استاندارد می باشد.

2- قفل
قلب و مغز یک درب ضد سرقت قفل آن است، وقتی که قفل ها نباشند ضد سرقت بودن دیگر معنایی ندارد. قفل های متعدد و زیادی بر روی درب نصب می شوند که هرکدام از آنها کاربردی خاص دارد. مثلاً قفل های زبانه دار که امروزه حرف اول را در سیستم های امنیتی درب ها میزند و تعداد زبانه ها هر چه قدر که بیشتر باشد امنیت آن بالاتر است باز کردن آن توسط دزد هم سخت تر می شود، به همین خاطر توصیه می کنیم که هنگام خرید درب ضد سرقت حتماً به این موضوع توجه داشته باشید که درب شما دارای قفل زبانه دار باشد معمولاً قفل های هفت زبانه در بازار به وفور یافت می شود و سعی کنید که مرغوبترین نوع آنرا خریداری کنید چون ما آنقدری پول دار نیستیم که جنس ارزان بخریم و هر روز هم آن را برای تعمیر ببریم و یا یک قفل نو بخریم یکبار هزینه کنید و یک عمر خیال خودتان را راحت کنید. قفلهای چینی در بازار به وفور یافت میشوند که درجه کیفی بالایی ندارند و به راحتی می توان آنها را باز کرد.

3- دستگیره
درب یکی از ملزوماتی است که اگر نباشد نمی توان درب را باز و بسته نمود، دستگیره ها در ابتدا و در قدیم از جنس فلز یا چوب بودند شکل خاصی نداشتند و صرفاً بعنوان یک دستگیره عمل می کردند اما امروزه شاهد این هستیم که تولید کنندگان زیادی اقدام به طراحی دستگیره های خاص و با شکل و شمایل هایی متفاوت کرده اند، مثلاً دستگیره های استیل ضد زنگ به شکل های بسیار زیبایی در بازار عرضه می گردند که متناسب با هر سلیقه ای نیز می باشد.

4- لولا و یراق آلات
لولای درب ضد سرقت نقش بسیار مهمی را دارد وقتی که سارق قصد دستبرد را داشته باشد با درب ضد سرقت مواجه شود حتماً بی خیال می شود چون واقعاً هیچ راهی برای باز کردن آن وجود ندارد، اما یک راه حل در این میان وجود دارد و باقی می ماند و آن هم لولا درب است اگر لولای درب ضعیف باشد و به درستی نصب نشده باشد و از مواد درجه سه و نامرغوب ساخته شده باشد میتوان از طریق آن درب را باز کرد بدین صورت که سارق به وسیله یک دیلم به گوشه و کنار درب و لولا فشار وارد می کند تا آن را کج کند و درب را از سمت مخالف باز کند و اگر لولای درب مناسب نباشد به راحتی میتوان این کار را انجام داد اما اگر از بهترین و مرغوب ترین لولا استفاده کنید اصلاً شاهد چنین صحنه ای نیستید و باز هم سارق ناکام خواهد ماند و توانایی باز کردن درب ضد سرقت را ندارد. با این اوصاف لولای درب هم می تواند بعنوان قلب آن باشد و همچنین باید به قدری قوی باشد که بتواند وزن بالا و سنگین درب ضد سرقت را نیز تحمل کند. توجه داشته باشید که هرچه درب ضد سرقت ایمن تر باشد امنیت آن هم بیشتر است پس گاهی اوقات ممکن است که درب ضد سرقت تا چند صد کیلو وزن داشته باشد که با این اوصاف لولا باید تحمل نگهداشتن پیوسته و مداوم آن را داشته باشد.

5- درکوب
درکوب بسیار مهم است و میتوان از آن بعنوان زنگ هم استفاده نمود، معمولاً درکوب و چشمی در کنار یکدیگر نصب می شوند و به رنگ های طلایی و نقره ای در بازار عرضه می شوند.

6- چشمی درب
یکی از مهمترین یراق آلاتی که در درب ضد سرقت وجود دارد قفل شب بند که برای شب ها و هنگام خواب تعبیه شده و دارای یک زنجیر می باشد و فقط کافیست که شما چفت آن را فشار دهید تا قفل شود و هیچکس نمی تواند به داخل وارد شود حتی اگر کلید هم داشته باشد. مثلاً چشمی درب زمانی که شخصی درب می زند شما می تواند ابتدا از طریق چشمی وارسی کنید که چه شخصی پشت درب است و در صورت وجود نداشتن مشکل درب را برای وی باز کنید.

7- بتن و فوم پلی اورتان
بتن و فوم پلی اورتان سبب می شود که درب در برابر ضربات از خود استحاکم بالایی نشان دهد. فوم پلی اورتان باعث می شود که یک لایه عایق در داخل درب ضد سرقت ایجاد شود و سر، صدا، آلودگی صوتی و همچنین هوای سرد و گرم نمی تواند به داخل خانه نفوذ کنند و از همه مهمتر اینکه حشرات موذی هم راهی برای ورود به داخل منزل با وجود درب ضد سرقت ندارد و دیگر نیازی به درزگیری بوسیله نوارهای درزگیر نیست چون درب ضد سرقت طوری طراحی و تولید شده اند که بی نیاز از لوازم و تجهیزات جانبی باشند.

همه این تجهیزات در کنار یکدیگر تشکیل ساختمان درب ضد سرقت را می دهند و فقدان هرکدام باعث می شود تا کار لنگ بزند اما جای پست و یا جا پستی که برای اداره پست در نظر گرفته شده است و از طریق آن میتوان نامه را به داخل انداخت البته جاپستی زیاد مهم نیست و نبود آن هم زیاد به چشم نمی خورد اما بودن آن خالی از لطف نیست.

تاریخچه پنجره دوجداره و انواع پنجره دوجداره

تاریخچه پنجره دوجداره
پنجره دوجداره اولین بار در سال 1835 توسط شیشه فروشی در شهر نیویورک ساخته شد. دلیل اصلی ساخته شدنپنجره دوجداره، جلوگیری از هدر رفتن حرارت در ساختمان ها بود. او توانست در گذشت ان چند سال موفق به ساخت پنجره سه جداره با عایق بسیار مناسب درست کند، که در زمان خود نسبت یه پنجره ها معمولی بسیار مناسب بود .کشف Pvc یکی از اصلی ترین عاملی بود که باعث شد این پنجرهای دوجداره محبوب شود. pvc تشکیل شده از 43% ونیل و 57% کلر می باشد. این ماده یکی از اصلی ترین مواد تشکیل upvc می باشد .
با گذشت سال ها متخصصین و طراحان پنجره pvc با تست روش های مختلف، به دنبال ساخت پنجره هایی با قابلیت عایق صدا و حرارت بیشتری بودند، تا اینکه در کشور آلمان متخصصین در سال 1960 با طراحی و ساخت پروفیل upvc یکی از اصلی ترین تغییرات را ایجاد کردند. امروزه پنجره دوجداره و یا سه جداره توانسته اند عایق بسیار مناسبی در برابر حرارت و صدا می باشند .حال نزدیک به 50 سال است که استفاده از پنجره های upvc در اروپا رواج یافته و یکی از مطمئن ترین و پر مصرف ترین مواد اولیه در ساخت درب و پنجره ساختمان ها می باشد. پنجره upvc دارای مشخصه زیبایی و استحکام می باشد و باعث زیبایی و بهبود کیفیت ساختمان ها شده است.

صنعت پنجره در ایران

این صنعت در سال 1381 توسط چند شرکت ترکیه ای وارد بازار ایران شد و بعد از گذشت چند سال در سال 86 تولیدکنندگان داخلی توانستند که با دانش خود پروفیل های upvc را با کیفیت بالا در کشور خودمان تولید کنند. این عمر باعث شد که تولید کنندگان داخلی پروفیل های بسیار مرغوبی را وارد بازار کنند که دیگر شاهد حضور کمپانی های خارجی نباشیم .

انواع پنجره دوجداره upvc
نسل جدید پنجره دوجداره upvc در برابر پوسیدگی، زنگ زدگی و در برابر ضربه های شدید بسیار مقاوم است. این پنجره بهترین گزینه برای هر ساختمانی می باشد، علاوه بر مزیت های بالا سهولت در نصب و نصب آسان نیز باعث شده تا بیشتر طراحان این نوع پنجره را برای منازل استفاده کنند.

پنجره دوجداره upvc آکاردئونی :

این نوع از پنجره ها مناسب فضاهایی هستند که بیشتر از 3 متر باشد.معمولا این نوع از پنجره ها در بالکنها و ویلا ها استفاده می شود بازشو این نوع از پنجره ها به صورت آکاردئونی می باشد این شکل از پنجره می تواند در زمستان فضای داخل را کاملا ایزوله کند. پنجره دوجداره آکاردئونی از چندین قطعه تشکیل شده، که به روی هم سوار می شود. اگر دوست دارید دکوراسیون خاص و شیک را داشته باشید، پنجره آکاردئونی بهترین گزینه است.

درب ضد سرقت


پنجره دو جداره

درب ضد سرقت
پنجره دو جداره
  • ۹۸/۱۱/۱۷
  • novinrahro novinrahro